Категорії
Врядування

Шукати роботодавця чи створити собі робоче місце самостійно ?

Коли я навчалась в школі, мені ніхто не казав, що можна працювати самій на себе, а не шукати місце в якомусь підприємстві чи організації. Про це навіть мова не йшла взагалі і про це добре пам’ятають ті, чиї шкільні роки припадають на період радянської влади. Так, справді, часи були зовсім не ті і підприємництво не те, щоб не заохочувалось, а навіть вважалось неприйнятним, пригнічувалось. Але і зараз, коли мої діти навчаються в школі – не надто багато інформації потрапляє до їхніх вух про те, що можна створити собі справу свої мрії і бути самому собі господарем.

Це розуміння приходить згодом, але часто наштовхується на вже сформоване батьками, школою уявлення «після школи треба вступити до вишу, а там далі буде видно».

На сьогоднішньому етапі розвитку об’єднаних територіальних громад питання «вирощування» свого внутрішнього бізнесмена стає особливо актуальним. Підприємці самі собі створюють робоче місце і шукають роботу, підприємці сплачують податки і наповнюють бюджет, а отже, у місцевої влади є більше ресурсів для вирішення загальних соціальних питань, благоустрою, роботи закладів освіти, культури, охорони здоров’я. Знову ж таки, на вирішення незмінно актуального питання щодо ремонту доріг.

В Україні стартував цікавий проект «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва у Iвано-Франківській, Житомирській та Донецькій областях» впроваджується Фондом Східна Європа спільно з німецькою неурядовою організацією ChildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Федерального Міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини. Шкода, що він працює тільки в 3 областях, але інформація про хід його впровадження, результати є відкритою – і за наявності бажання кожна громада може розглянути можливості впровадження подібного досвіду у себе. Нехай навіть не в такому обсязі, але принаймні, спробувати посіяти в шкільному освітньому грунті бізнесові зерна. Це дозволить підвищити рівень відповідальності в молоді за власні рішення, відчути, як це – планувати самостійно, прикладати зусилля для отримання результату, дозволить краще сформувати навички роботи в команді, управління процесами та людьми, розвинути креативність та зміцнити рішучість. От скільки всього ! А місцева влада отримає тих, хто потенційно матиме вищий рівень готовності до започаткування власної справи, а там – можна подумати, і про місцевий фонд підтримки такої молоді, що хоче організувати власний бізнес. Як думаєте, варто спробувати?

Детальніше про проект  «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва у Iвано-Франківській, Житомирській та Донецькій областях» шукайте тут  https://www.facebook.com/SSEinUkraine/ і ось тут http://sse.eef.org.ua/?fbclid=IwAR3bcLoA6mCiWW_nGBav2r3L76FxTp0SNI71yyR0y23PIRLt85sb_Thg_68

Посібник про шкільне підприємництво знайдете за цим лінком

https://eef.org.ua/wp-content/uploads/2020/08/Sotsialne_pidpryemnytstvo_tviy_pershiy_startup.pdf?fbclid=IwAR2gRuKtofSASJyi61Fhm5b7X7WRIi75niVDtnKBaq_CjAR3NeCKfq2URE4

Лілія Атнажева,

експертка з розвитку громад

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *